Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the wordpress-seo domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /home/lancefre/fragbitegroup.clients.eyeconmedia.se/wp-includes/functions.php on line 6114
Dungeon of the Endless lanseras i Kina - Fragbite Group

Pressmeddelanden

Press-meddelanden

Dungeon of the Endless lanseras i Kina

15 december, 2023 klockan 01:00

Fragbite Group AB:s (publ) (“Fragbite Group”) dotterbolag Playdigious kommer lansera mobilspelet Dungeon of the Endless: Apogee på den kinesiska marknaden den 25 januari 2024. Dungeon of the Endless: Apogee lanserades 2021 på iOS och Android.

Dungeon of the Endless är ett rogueliknande spel utvecklat av Amplitude Studios. Spelet lanserades första gången 2013 på PC och därefter 2015 på mobila plattformar. Under 2021 anpassade och publicerade Playdigious en uppdaterad mobilversion med namnet Dungeon of The Endless: Apogee. Lanseringen i Kina var ursprungligen planerad till slutet av fjärde kvartalet 2023, lanseringsdatum är nu bekräftat till den 25 januari 2024.

"Detta är det fjärde spelet i ordningen vi tar till den kinesiska marknaden, och jag är mycket glad att vi fått godkännande att släppa ytterligare en titel. Att bredda distributionen till nya plattformar och geografiska marknader är en viktig komponent i Playdigious strategi eftersom det förlänger spelens kommersiella livslängd. Varje titel är unik, och vi arbetar konsekvent med att finjustera vår distributionsstrategi för att passa målgrupperna för respektive titel. Jag tror att Dungeon of the Endless: Apogee passar in väl på den kinesiska marknaden och jag ser fram emot att se hur spelarna tar det till sig.” säger Abrial Da Costa, CEO, Playdigious.

Dungeon of the Endless: Apogee lanseras i Kina i samarbete med Emay Games. Att lansera spel i Kina föranleds av en ansökningsprocess som vanligtvis tar minst ett år, tidsramen varierar från fall till fall. Playdigious har tidigare lanserat Evoland II och Dead Cells på den kinesiska marknaden efter beviljat godkännande. Ansökningar för ytterligare titlar är under pågående handläggning.

Håll dig uppdaterad med nyheter från Fragbite Group

Dotterbolag & Varumärken

This site is registered on wpml.org as a development site. Switch to a production site key to remove this banner.