Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the wordpress-seo domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /home/lancefre/fragbitegroup.clients.eyeconmedia.se/wp-includes/functions.php on line 6114
Lucky Kat ingår samarbetsavtal med The Sandbox - Fragbite Group

Pressmeddelanden

Press-meddelanden

Lucky Kat ingår samarbetsavtal med The Sandbox

klockan

Fragbite Group’s dotterbolag Lucky Kat B.V. har tecknat ett samarbetsavtal med The Sandbox för att skapa en egen värld med nöjesparkstema i Metaverse – ett decentraliserat digitalt ekosystem byggt på nästa generations internet – Web3.

Samarbetet innebär att Lucky Kat ges möjlighet att skapa en ny del inom The Sandbox metaverse med nöjesparkstema, som kommer att heta LuckyLAND. Metaverse, eller metaversum, är idén om en virtuell värld som påminner om den fysiska, en plats där människor kan umgås, spela spel eller utföra andra typer av aktiviteter, men även köpa och äga tillgångar. Som en del av detta avtal har Lucky Kat förbundit sig att expandera sin personalstyrka för att utveckla en förstklassig spelupplevelse som inkluderar virtuella unika tillgångar. Detta i form av unika karaktärer, utrustning, byggnader och land, så kallade NFT:er (Non-fungible tokens) inom The Sandbox’s metaverse. Ambitionen är att skapa en ny arena för spelupplevelser som bygger på den snabba framväxten av nästa generations internet.

The Sandbox, ett dotterbolag till Animoca Brands, är en ledande global blockchain-baserad virtuell värld där spelare kan äga och bygga sitt eget innehåll. Spelarna får genom sina karaktärer (Avatarer) i metaverse tillgång till underhållande, sociala, kulturellt berikande upplevelser, i form av olika spelupplevelser, till exempel virtuella shower och konserter.

Detta samarbetsavtal innebär att Fragbite Group och Lucky Kat nu ingår i en exklusiv skara av andra partners till The Sandbox vilka bl.a. inkluderar Warner Music Group, The Walking Dead, Snoop Dogg, Adidas och Deadmau5. Alla arbetar efter The Sandbox’s vision om att erbjuda spelare möjligheter att skapa nya digitala upplevelser.

– Vi bygger The Sandbox till ett metaverse där kreatörer, fans och spelare kan njuta av förstklassiga upplevelser och skapa unik koppling till sin favoritspelupplevelse genom verkligt ägande. Vi är glada över att Lucky Kats dynamiska team och Fragbite Group kommer att bygga upplevelser på The Sandbox-plattformen och i och med det bidrar till ökade möjligheter med den öppna metaversen, kommenterar Sébastien Borget, COO och medgrundare av The Sandbox.

– Vi växer vår verksamhet för att möjliggöra skapandet av fler upplevelser i Metaverse. Vårt partnerskap med The Sandbox skapar nya möjligheter i och med ägandet av virtuellt innehåll. Som en tidig aktör har Lucky Kat säkrat motsvarigheten till en ”A-lägesfastighet”, fast i metaverse. På LuckyLAND kommer vi att utveckla sociala upplevelser som utmanar verkliga begränsningar och låter vårt community och våra fans engagera sig som aldrig förr, kommenterar Herdjie Zhou, VD och medgrundare av Lucky Kat.

LuckyLAND och annan försäljning
The Sandbox kommer att hålla en ”LAND-försäljning” vid ett senare tillfälle, då community-fans kommer att kunna köpa eftertraktade LuckyLANDS. Dessutom kommer Lucky Kat NFT:er som karaktärer, utrustning och byggnader att erbjudas inom The Sandbox-upplevelsen.

– Med detta partnerskap markerar Fragbite Group genom Lucky Kat sitt första steg in i den metaversala sfären. Med The Sandbox´s play-to-earn-modell kan spelare såväl som kreatörer potentiellt skapa värde på sin aktivitet till metaversen. Fans kommer att kunna kliva in i en uppslukande, actionfylld spelupplevelse samt köpa eller skapa sina favoritattribut från andra Sandbox-partners till sina alldeles egna spelupplevelser. Eftersom NFT:er och underliggande blockkedjeteknik garanterar ägandet av unika tillgångar i spelet, möjliggör de Play-and-Earn-modeller, kommenterar Stefan Tengvall, VD Fragbite Group AB.

Mer information avseende tidplan och spelets utvecklingsplan av LuckyLAND och andra unika tillgångar kommer att annonseras inom kort.

Om The Sandbox
The Sandbox, ett dotterbolag till Animoca Brands, är en av de decentraliserade virtuella världarna som har skapat den senaste tidens tillväxt av efterfrågan på virtuella fastigheter. Bolaget har etablerat samarbeten med stora varumärken som Adidas, Snoop Dogg, The Walking Dead, Deadmau5, Atari, Rollercoaster Tycoon, Care Bears, Smurfarna och mer. The Sandbox metaverse, som har mer än 40 miljoner globala nedladdningar på mobil, erbjuder spelare och kreatörer en decentraliserad och intuitiv plattform för att skapa häpnadsväckande 3D-världar och spelupplevelser där det ges möjlighet att säkert lagra, handla och tjäna pengar på sina skapelser. För mer information, besök www.sandbox.game och följ de regelbundna uppdateringarna på Twitter, Medium och Discord.

Om Lucky Kat
Ett helägt dotterbolag till Fragbite Group AB baserat i Haag i Nederländerna. Lucky Kat är en prisbelönt spelstudio som producerar pixelkonstbaserade mobilspel med populärkulturella referenser och har över 200 miljoner nedladdningar på iOS App Store och Google Play Store med över 5 miljoner 5-stjärniga användarbetyg.
I december 2021 annonserade Lucky Kat Panzerdogs, ett online spel byggt på Solana-blockkedjan med mekanik för Play-to-Earn. Spelet omfattar för närvarande 5 555 hund-avatarer (NFT:er). Spelets alfa-version som erbjuder online ”PVP-läge” (Player-vs-Player),förväntas lanseras under första kvartalet 2022.

Se www.lucky-kat.com/ och www.panzerdogs.io för mer information.

Håll dig uppdaterad med nyheter från Fragbite Group

Dotterbolag & Varumärken

This site is registered on wpml.org as a development site. Switch to a production site key to remove this banner.